CUM FAN COURIER ÎȘI FURĂ CLIENȚII FĂRĂ NICI UN FEL DE RUȘINE!

Cum reușește firma de curierat Fan Courier, de ani de zile, fără nici un fel de rușine, să-și fure clientii.
golondrinni
Site Admin
Mesaje: 1
Membru din: Lun Mar 18, 2024 8:20 pm

CUM FAN COURIER ÎȘI FURĂ CLIENȚII FĂRĂ NICI UN FEL DE RUȘINE!

Mesaj de golondrinni »

Folosesc serviciile Fan Courier de ceva timp sau mai bine zis am folosit și nu este prima dată când sunt dezamăgit. Totuși, am continuat să le folosesc, gândindu-mă că toate companiile de curierat sunt similare și poate că Fan Courier este răul mai mic. M-am înșelat. M-am săturat să accept că o companie își poate bate joc de tine fără repercusiuni semnificative. Din frustrare, am decis să scriu acest articol pentru a arăta și altor clienți cum sunt furați de Fan Courier în speranța poate să ne unească în eforturile noastre de a aborda această nedreptate. Poate că îmi lipsește ceva în logica mea, dar voi lăsa cititorii să judece asta.

Am un contract cu Fan Courier, iar pentru a evita costurile mari de transport, de obicei nu declar valoarea conținutului, ceea ce înseamnă că nu sunt asigurate integral în caz de pierdere sau deteriorare. Acesta este într-adevăr un risc din partea mea și din păcate pentru mine s-a și intâmplat de căteva ori. Pachetele au dispărut, dispărând în gaura neagră a pachetelor pierdute de Fan Courier. Asta este, am primit doar de 5 ori suma de transport ca și despăgubire. Sunt curios cum au ajuns cei de la fan courier la aceasta suma/logică.

Cazul pe care îl prezint aici este unul recent din 2024. O să vă fac o scurtă descriere pentru a nu vă plictisi. Pachetul în cauză a fost trimis fără valoare declarată, ca de obicei, adică nu era asigurat integral și cu o sumă de ramburs de X RON. Mă așteptam să fie livrat coletul și apoi să primesc suma rambursată de la Fan Courier. Cu toate acestea, coletul nu a fost livrat și mi-a fost returnat. Când l-am primit înapoi, am observat imediat că ceva nu era în regulă; pachetul era mai ușor decât ar fi trebuit să fie și fusese manipulat/desigilat. Surpriză, produsul dipăruse din pachet. Am făcut o plângere oficială cu curierul langă mine ca și martor și mi s-a spus să rezolv problema mai departe pe mail cu Fan Courier.

De când lucrez cu Fan Courier, ei au impus întotdeauna o valoare declarată retururilor, fără să pot avea ceva de spus aici. De fiecare dată, mi s-a băgat pe gât această asigurare la toate pachetele returnate. Aici se află problema și voi atașa toată corespondența cu Fan Courier. Deoarece am plătit returul, cu o valoare declarată forțat, asta înseamnă după logica mea:

1) Pachetul ar trebui să fie asigurat integral, sau
2)Pachetul nu este asigurat integral, caz in care mă intreb, ce am plătit in toti acesti ani? Adică toată asigurarea platită la retur a fost doar ciubucul celor de la fan courier? Pentru ce anume a fost platită acea sumă?

Inițial, am primit e-mailuri generice, automate, de la Fan Courier, care nu arată niciun interes real în rezolvarea problemei. În cele din urmă, am primit o notă oficială, pe care am atasat-o mai jos ca si poza:

Am fost bineînteles nevoit să mai explic odată problema, crezând că poate m-am exprimat eu undeva greșit.
Răspunsul Fan Courier:

Buna ziua,

Vă informăm că transportul dumneavoastră nu a avut o valoare declarată și, prin urmare, s-a acordat compensație conform contractului cu firma noastră. Pentru despăgubiri complete, este necesar să vă asigurați transporturile.

Vă mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru orice inconvenient cauzat.

Cu respect,

[Reprezentant Fan Courier]

Încă o dată, a trebuit să explic Fan Courier problema și am încercat să o pun chiar foarte simplu.
Răspunsul Fan Courier:

Buna ziua,

Se acordă despăgubiri pentru transportul de ieșire, care nu a avut o valoare declarată. Expedierea a avut o sumă ramburs la livrare, iar atunci când este returnată, aceasta devine automat valoarea declarată. Cu toate acestea, nu se acordă compensații pentru AWB de retur, ci doar pentru expedierea de ieșire.

Întrebarea mea a rămas: pentru ce plătesc această asigurare la returnarea produsului? Aici a trebuit să trimit un alt e-mail în speranța de a primi un răspuns, totuși. După o oarecare perseverență, am primit următoarele:

Răspunsul Fan Courier:

Buna ziua,

Vă informăm că solicitarea dumneavoastră a fost transmisă Departamentului de vânzări pentru verificare. Vă vom reveni cu informații cât mai curând posibil.

Au urmat cu:

Buna ziua,

Valoarea declarată la retur nu este luată în considerare. Pentru mai multe detalii despre contractul dumneavoastră, vă rugăm să contactați persoana responsabilă.

Mulțumesc,

Aici am vorbit cu cei de la contracte, care la răndul lor au dat din cap si au trimis problema mai departe. Clar, toată lumea îmi ințelegea până la urmă logica și totuși nimic nu se rezolva.

În ciuda speranțelor mele, ei au trimis apoi:

Răspunsul Fan Courier:

Buna ziua,

Vă informăm că decizia de despăgubire nu este definitivă. Vă vom actualiza cu decizia finală de compensare după examinarea Departamentului de Securitate.

Mulțumesc,

A trecut o lună fără nicio rezoluție. A trebuit să trimit un alt e-mail pentru a întreba de stare. Răspunsul final pe care l-am primit a fost:

Răspunsul Fan Courier:

Buna ziua,

Ne menținem poziția anterioară. Condițiile contractuale au fost stabilite de Departamentul nostru de vânzări. Pentru mai multe informații despre contractul dumneavoastră, vă rugăm să-i contactați.

Mulțumesc,

Mergând înainte, mă voi baza pe Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) pentru a face dreptate, întrucât pare singura cale viabilă. În plus, scriu acest articol deoarece intenționez să dau în judecată Fan Courier pentru sumele reținute de-a lungul anilor pentru asigurarea de retur. Sper că acest articol va ajunge la mulți oameni, astfel încât să ne putem uni eforturile. Dacă logica și bunul simț nu prevalează, poate un efort colectiv va aduce schimbare.

UPDATE:
(20.02.2025)am primit o scrisoare de la departametul lor juridic pe care o atasez mai jos pentru cei curiosi. Aici a trebuit sa sterg orice inscris cu firma sau persoanele care lucreaza acolo, din nota nu prea oficiala. NAAA CA SE POT MISCA CAND VOR!!!!
Fişiere ataşate
nota oficiala fan.png
nota oficiala fan.png (164.66 KiB) Vizualizat de 2642 ori
IMG_3717.jpg
IMG_3717.jpg (107.28 KiB) Vizualizat de 2642 ori
IMG_3718.jpg
IMG_3718.jpg (103.32 KiB) Vizualizat de 2642 ori
Încuiat